Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
06703616250

Vásárlási feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

1. Bevezetés

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a katafonal.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Vásárló a megrendelése véglegesítése előtt jogosult megismerni jelen ÁSZF rendelkezéseit, melyet a Vásárló a honlap használatával tudomásul vesz és elfogad. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

 

 2. Az Értékesítő

 Cégnév:

Attilafarm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Székhely:

2700 Cegléd, Kökény utca 24.

Levelezési cím:

2700 Cegléd, Kökény utca 24.

Web oldalaink:

www.katafonal.hu és www.attilafarm.hu

E-mail címünk:

attilafarm@gmail.com és katafonalbolt@gmail.com (változás alatt)

Mobilszámunk:

06-70/36-16-250 (változás alatt)

Cégjegyzékszám:

Cg.13-09-128806 – Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága

Adószám:

14766679-1-13

EU adószám:

HU14766679

Adatkezelési nyilvántartási szám:

(folyamatban)

Hatósági engedély szám:

1966/2018-B - csomagküldő kereskedelem

Bankszámlaszám:

Budapest Bank Zrt. – 10103812-44009200-01004008

 

3. A webáruházban történő vásárlás

Webáruházunkban történő vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internetes vásárlás lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. Az Értékesítőt nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.

 

3.1 A termék kiválasztása

A Vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A Vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Az egyes termékeknél látható, hogy az adott termék van-e készleten vagy rendelhető. Raktárkészletünket folyamatosan frissítjük.

Weboldalunkon a Vásárlónak van lehetősége terméket keresni, akár kulcsszó alapján, akár termékkód alapján. A keresési feltételeknek megfelelő terméktalálatok listaszerűen jelennek meg. A termékek adatlapján megjelenített képek, színek technikai okok, illetve a Vásárló által használt kijelző beállítása, minősége miatt eltérhetnek a valóságostól. A termékfotók bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek.

Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi, a gomb mellett a szükséges darabszámot is be tudja állítani. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. Itt van lehetőség az egyes termékek törlésére is, amelyet a Törlés (x) gombbal tehet meg. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. A Vásárló folytathatja is a vásárlást, azaz újabb termékeket helyezhet a Kosárba, a „Vásárlás folytatása” gombbal, illetve, ha befejezni kívánja a vásárlást, akkor a „Tovább a pénztárhoz” gomb megnyomásával teheti azt meg.

 

3.2 A rendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Pénztár" gombra. Ez után lehetősége van kiválasztani, hogy már

regisztrált Vásárlóként szeretne belépni,

új Vásárlóként akar regisztrálni, esetleg

regisztráció nélkül akar vásárolni.

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új Vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait (név, telefonszám, e-mail cím, számlázási cím, valamint, ha ettől eltérő a szállítási cím, illetve jelszó), amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Új Vásárlóként választhat, hogy magánszemélyként vagy jogi személyként kíván regisztrálni. A Vásárló regisztrációjának törlését e-mailben kérheti az Értékesítőtől, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A Vásárló felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles az Értékesítőnek bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.

A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot

  • Házhozszállítás (GLS futárszolgálattal, Foxpost-tal, Cegléden saját kiszállítással)
  • Foxpost automatából történő személyes átvétel

Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania:

  • banki átutalás - (megrendelése leadásakor e-mailben értesítjük, hogy rendelése "függő állapot"-ba került, amint megérkezik bankszámlánkra az átutalt összeg, rendelését aktíváljuk, és e-mailben minden szükséges további információt közlünk Önnel)
  • utánvét - (készpénzes fizetés házhozszállítás esetén, a küldemény átvételekor a futárszolgálat (GLS futárszolgálattal, Foxpost-tal, Cegléden saját kiszállítással) munkatársának)

Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

Vásárlási szándéktól függetlenül a „Belépés” menüpont segítségével tud belépni a Vásárló. Ezek után tudja a módosítani a regisztráció során megadott adatokat, illetve láthatja korábbi megrendeléseit, valamint nyomon követheti azokat.

3.3 Árak

Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak forintban értendő bruttó árak, és a 27% ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

 

3.4 A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.

 

3.5 Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt az Értékesítő felé.

 

3.6 Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és egyet a várható szállítási időpontról.

Amennyiben e visszaigazolás a Vásárló megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül a Vásárlóhoz nem érkezik meg, a Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termékek nevét, árát, mennyiségét, a választott fizetési és szállítási módot, valamint a Vásárló egyéb megjegyzését.


3.7 Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

A szerződéskötés nyelve magyar. A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A megkötött elektronikus szerződés biztonsági elektronikus aláírással nincs ellátva, így nem kerül iktatásra, utólag nem lesz hozzáférhető. A szerződés a Vásárló és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a Vásárlók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.

Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a Vásárlót tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

 

3.8 Fizetési feltételek

Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, utánvéttel történő fizetésre. Ha a Vásárló banki utalással szeretné a termék ellenértékét kiegyenlíteni, akkor ezt a megadott számlaszámra megteheti, de érdemes előtte az eladóval egyeztetnie, hogy minden kedvezmény érvényesítve legyen (ha van ilyenre jogosultsága).

A fizetés megérkezése után kerül a csomag kiszállításra, addig készenléti állapotban van.

Ha a Vásárló utánvéttel szeretné a termék árát kiegyenlíteni, akkor ezt a fizetési módot kell a vásárlási folyamat alatt kiválasztania. Ilyen estben a termék kiszállításakor a futárnak kell a termék árát és az esetleges szállítási költséget megfizetni.

 

3.9 Szállítás

A küldemények kézbesítése futárszolgálattal történik. 

Szállítás Magyarországon belül:

  • Cegléden saját kiszállítás
  • futárszolgálattal – GLS - házhoz
  • Foxpost-tal csomagautomatába vagy házhoz

A termék átvételekor a Vásárló köteles megvizsgálni, hogy a termék csomagolása sérülésmentes-e. Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Vásárló kérheti a futártól jegyzőkönyv felvételét, mert a termék futártól való átvételével illetve az átvételt igazoló dokumentum aláírásával a termék mennyiségi és minőségi átvétele megtörténik, ami azt jelenti, hogy az átvételt követően a Vásárló kizárólag elállási jogával élhet, ezért a kiszállítást végző személy távozása után az Értékesítőnek utólag mennyiségi és minőségi reklamációt nem áll módjában elfogadni.

Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét az Értékesítő díjmentesen biztosítja. Az átvételt követően észlelt sérülésért az Értékesítő felelősséget nem vállal!

  • személyes átvételre cégünk székhelyén nincs lehetőség. 

3.10 Szállítási idő

Igyekszünk a lehető leggyorsabb módon szállítani a megrendelt árucikket, a pontos szállításról telefonon vagy e-mailben értesítjük! Futárral történő szállítás esetén az áru átvételekor a Vásárló a fuvarlevél aláírásával igazolja a hiánytalan és sérülésmentes teljesítést. A futár a csomag feladását követő munkanapon 8-17 óra között szállít az Ön által megadott címre. Kérjük, hogy olyan szállítási címet jelöljön meg a megrendelésnél, ahol Ön napközben is elérhető. Kérjük, hogy az adatainál a telefonszámát is adja meg, hogy ha kézbesítés közben bármilyen probléma felmerülne, a futár felvehesse Önnel a kapcsolatot. Csomagautomatába történő feladás esetén a csomag terminálba való megérkezéséről a Foxpost email-ben vagy sms-ben értesíti a Vásárlót. Ez körülbelül a feladástól számított három munkanap.

 

3.11 Szállítási díjak

A feltüntetett díjak kizárólag a szállítás díjára vonatkoznak, nem vonatkoznak a pénzkezelésre melynek külön díja van. Utánvéttel kért szállítás esetén a pénzkezelés díja minden esetben felszámításra kerül.

A GLS által kezelt utánvétes fizetés díja összeghatártól függetlenül egységesen csomagonként a csomag értékétől függetlenül 400 Ft, Foxpost esetén 300 Ft.

 

Szállítási díjak:

Cegléden:

Vidékre:

0 – 12.500,- Ft közötti vásárlás, előreutalás esetén:

500 Ft / csomag

1.090 Ft / csomag

0 – 12.500,- Ft közötti vásárlás, utánvét esetén:

500 Ft / csomag

1.090 Ft / csomag

(+ 400 Ft utánvéti díj)

12.500,-  Ft feletti vásárlás, előreutalás esetén:

ingyenes

ingyenes

12.500,-  Ft feletti vásárlás, utánvét esetén:

ingyenes

ingyenes

(+ 400 Ft utánvéti díj)

 

 

 

Szállítási díjak Foxpost csomagautomatába:

Cegléden:

Vidékre:

0 – 12.500,- Ft közötti vásárlás, előreutalás esetén:

 

699 Ft / csomag

0 – 12.500,- Ft közötti vásárlás, utánvét esetén:

 

699 Ft / csomag

(+ 300 Ft utánvéti díj)

12.500,-  Ft feletti vásárlás, előreutalás esetén:

 

ingyenes

12.500,-  Ft feletti vásárlás, utánvét esetén:

 

ingyenes

(+ 300 Ft utánvéti díj)

 

 

Szállítási díjak Foxpost - házhoz:

Cegléden:

Vidékre:

0 – 12.500,- Ft közötti vásárlás, előreutalás esetén:

1.050 Ft / csomag

1.050 Ft / csomag

0 – 12.500,- Ft közötti vásárlás, utánvét esetén:

1.050 Ft / csomag

(+ 300 Ft utánvéti díj)

1.050 Ft / csomag

( + 300 Ft utánvéti díj)

12.500,-  Ft feletti vásárlás, előreutalás esetén:

ingyenes

ingyenes

12.500,-  Ft feletti vásárlás, utánvét esetén:

ingyenes

(+ 300 Ft utánvéti díj)

ingyenes

(+ 300 Ft utánvéti díj)

 

 

3.12 Külföldre szállítás

Magyarországon kívüli szállítást jelenleg nem vállalunk, de dolgozunk azon, hogy határainkon túl is ki tudjuk szolgálni vásárlóinkat.

 

3.13 A szállítástól elállás

A Vásárlót megillető elállási jogot a 45/2014.(II.26.) Kormányrendelet szabályozza

 

3.14 A termék visszaküldése

A terméket csak eredeti állapotában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.

Visszaküldési cím: Attilafarm Kft. – 2700 Cegléd, Kökény utca 24.

 

3.15 Tulajdonjogi kikötés

A leszállított áru a vételár teljes kifizetéséig a szállító tulajdonában marad. A téves, nem elfogadott rendelések során a terméket az „új” tulajdonos nevén készletbe vételezzük, és az újabb, sikeres értékesítést követően az új tulajdonosának kerül kifizetésre az ellenérték!

 

3.16 Megrendelés módosítása, törlése

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a Vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a Vásárló között létrejött szerződésnek, csupán jelzi a Vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé. Amennyiben a Vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.

Az Értékesítő a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a Vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a Vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy az "Elérhetőségek" menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában e-mailben van lehetőség, melyet a katafonalbolt@gmail.com (változás alatt) címen tehet meg.

 

4. Elállási jog/ Visszaszolgáltatási garancia

A Vásárló a szerződéstől tizennégy naptári napon belül indokolás nélkül elállhat. A Vásárló az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. A Vásárlót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. Ha a Vásárló elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 2. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az Értékesítő részére. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe az Értékesítő a határidő számítás szempontjából. A Vásárló a levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Az Értékesítő e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Vásárló elállási nyilatkozatának megérkezését.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Értékesítő a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Vásárló kifejezett beleegyezése alapján az Értékesítő a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Vásárlót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Az Értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni a Vásárló által megadott bankszámlaszámra, amennyiben a Vásárló nem kér más visszatérítési módot. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az Értékesítőt felelősség nem terheli.

A Vásárló elállás esetén köteles a megrendelt terméket az Értékesítő 2. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Vásárló a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket. Az Értékesítő mindaddig visszatarthatja a Vásárlónak visszajáró összeget, amíg a Vásárló a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni. 

A termék az Értékesítő címére történő visszaküldésének költsége a Vásárlót terheli, kivéve, ha az Értékesítő vállalta e költségek viselését, Értékesítő azonban nem vállalja e költségek viselését. Az Értékesítőnek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Vásárlót semmilyen más költség nem terheli.

A Vásárló nem gyakorolhatja elállási jogát, amennyiben a megrendelt termék rendeltetésszerű használatát már megkezdte.

Az Értékesítő követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a Vásárló kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő. Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk. Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.

 

 ​5. Jótállás

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján az Értékesítő jótállásra köteles. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött Vásárlói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik. Az ezen esetkörbe nem tartozó Termékek esetén az Értékesítő jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék Vásárlónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést az Értékesítő vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.

A Értékesítő jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

A jótállási jogokat kizárólag a fogyasztónak minősülő Vásárló érvényesíthet.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Vásárló részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Értékesítő, vagy annak megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • elemi kár, természeti csapás okozta.

Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!

Az Értékesítő a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vásárló, egyébként viszont a Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a Vásárló:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Értékesítőnek a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a Vásárlónak okozott érdeksérelmet.
  • ha a Értékesítő a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a Vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a Vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Értékesítő költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha a Vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Értékesítő nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a Vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. Az Értékesítőnek törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek az Értékesítőt terhelik.

Vásárlót azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 6. és a 7. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

A jótállás tehát nem érinti a Vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a Vásárló békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 9. pontban feltüntettettek alapján.

Ugyanazon hiba miatt a Vásárló kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Vásárló a jótállásból fakadó jogok a 6. és a 7. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

 

6. Kellékszavatosság

A Vásárló az Értékesítő hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.

Fogyasztói szerződés esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Vásárló érvényesíteni már nem tudja.

Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Vásárló az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.

A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

A választott kellékszavatossági jogáról a Vásárló egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.

A Vásárló közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Értékesítő csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Értékesítő nem köteles a Vásárló kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Vásárlónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

 

7. Termékszavatosság

Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Vásárló – választása szerint – a 6. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

A Vásárló a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vásárlónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Vásárló a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

8. Szerzői jogok

 

8.1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Értékesítő a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

8.2. A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Értékesítő előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Értékesítő előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

8.3. A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Vásárlónak a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Értékesítő előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

 

9. Jogérvényesítési feltételek

9.1. Panaszügyintézés

A Vásárló szóban vagy írásban közölheti az Értékesítővel a panaszát, amely az áru Vásárló részére történő értékesítésével, illetve az értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló személyek magatartására vagy mulasztására vonatkozik. Telefonon, szóban minden munkanap 16 – 18 óra között van lehetőség panasztételre. Online nonstop fogadja az Értékesítő a megkeresést a megadott e-mail címeken, mindkét esetben 12 órán belül megkezdi a panasz kivizsgálását.

Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet vagy a panasz kivizsgálása nem lehetséges, akkor az Értékesítő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát a Vásárlónak megküldi email-ben vagy postai úton legkésőbb 30 napon belül.

 

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmazza az alábbiakat:

  1. a Vásárló neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. az Értékesítő nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát az Értékesítő köteles öt évig megőrizni és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

 

Az írásbeli panaszt az Értékesítő harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a z Értékesítő indokolni köteles.

A telefonon közölt szóbeli panaszt az Értékesítő kötelezően egy egyedi azonosítószámmal látja el, ami a panasz visszakereshetőségét segíti. Ezt a számot az Értékesítő a Vásárlóval köteles közölni.

Az Vásárló a termékkel vagy a Értékesítő tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Cím:

2700  - Cegléd, Kökény utca 24.

Telefonszám:

06-70/36-16-250 (változás alatt)

E-mail:

katafonalbolt@gmail.com (változás alatt)

A Vásárló a termékkel vagy a tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogását 9.1. pont szerinti elérhetőségeken terjesztheti elő.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

 

9.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek

Bejegyzés a vásárlók könyvébe. A vásárlók könyve az Attilafarm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. székhelyén elérhető. Az ide írott bejegyzésekre az Értékesítő 30 napon belül írásban válaszol.

Amennyiben az Értékesítő és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita az Értékesítővel való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Vásárló számára:

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Vásárló fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Vásárló eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat az Értékesítő székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

 

Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület (Pest Megyei Békéltető Testület) elérhetőségei:

Cím:

1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.

Levelezési cím:

1364 Budapest, Pf. 81.

E-mail cím:

pmbekelteto@pmkik.hu

Telefon/fax:

1/269-0703

1/784-3076

1/784-3149

 

Az Vásárló lakóhelye (tartózkodási helye) alapján a fenti linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Értékesítő köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.

Bírósági eljárás. Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

Amennyiben az itt olvasható Általános Szerződési Feltételeket tudomásul vette, akkor a webshopban történő vásárlás fizetési kötelezettséget von maga után!

Az Általános Szerződési Feltételeket PDF formátumban letöltheti az alábbi linkről: (…)

 

Vonatkozó jogszabályok

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

 

Attilafarm Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.